Q.H.P. COMARCA 16/06/2023

Mitjà

Articles relacionats (per etiqueta)

  • Figueres registra la segona major reducció de l'atur a Catalunya en l'últim any

    Figueres registra la segona major reducció de l'atur a Catalunya en l'últim any


    La taxa d'atur registrat a Figueres ha disminuït en un 10,24% des de l'estiu de l'any passat, situant-se només per darrere de Lleida entre les 25 ciutats més poblades de Catalunya. Aquesta xifra representa una millora significativa des de fa tres anys, quan l'atur era gairebé del 20%.

  • Catalunya bat rècords d'estiu: 206 nits tòrrides i 5.000 nits tropicals

    Catalunya bat rècords d'estiu: 206 nits tòrrides i 5.000 nits tropicals


    L'estiu català ha tancat amb una xifra rècord de 206 nits càlides, el doble de l'any passat, i prop de 5.000 nits tropicals, marcant una tendència a l'augment. Aquest fenomen afecta regions costaneres com el Barcelonès, Terres de l'Ebre, Costa Daurada i també a l’Alt Empordà. Aquesta anomalia en les temperatures nocturnes planteja reptes enfront del canvi climàtic i l'adaptació a l'escalada de temperatures a Catalunya.

  • Figueres declara l'estat d'emergència per sequera i limita el consum d'aigua

    Figueres declara l'estat d'emergència per sequera i limita el consum d'aigua


    La ciutat de Figueres, juntament amb altres municipis, entra en estat d'emergència per sequera, amb un límit de consum diari per habitant de 200 litres. S'estableixen mesures d'estalvi d'aigua, incloent la prohibició del reg agrícola i la neteja de carrers amb aigua potable.

  • Presentació de la 16º Ruta de l’Art

    Presentació de la 16º Ruta de l’Art


    La 16º Ruta de l’Art es presenta amb molta embranzida recuperant la biblioteca com espai expositiu, donant molta rellevància a les escultures de grans dimensions i amb la participació de més de 100 artistes, el 50% dels quals exposaran per primera vegada en aquest esdeveniment que uneix art i patrimoni. No hi faltaran els alumnes de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona ni els alumnes de Batxillerat Artístic de l’Institut Josep Brugulat de Banyoles i enguany com a novetat també hi haurà els alumnes de 6º de l’escola Ruiz Amado. Enguany la imatge de la Ruta és l’obra “Nadie” d’Esther Martínez. La Ruta comptarà amb un mercat d’art amb obres a un preu més assequible, visites guiades, degustacions de vins i productes del territori i el concurs de dibuix infantil RutaKids.

  • Darrers dies per visitar l’exposició Antologia positiva de Manel Puig

    Darrers dies per visitar l’exposició Antologia positiva de Manel Puig


    El passat 10 d’agost en el marc de la festa major de Sant Llorenç es va inaugurar a la Sala del Blat de l’Ecomuseu Farinera l’exposició fotogràfica titulada Antologia positiva del fotògraf castelloní Manel Puig. Doncs bé, queden ja pocs dies per poder visitar-la per què fins aquest diumenge teniu l’última oportunitat per veure aquest recorregut fotogràfic dels darrers vint-i-cinc anys a la vila de Castelló d'Empúries (1998-2023). La mostra que és d’entrada gratuïta ens ofereix una selecció d'imatges extretes de l’arxiu personal de Puig. En aquest recull s’hi poden veure successos, actes festius, natura, obres i vilatans tot copsat des de la mirada personal de l’autor. Els horaris de visita són de dimarts a dissabte de ‪‪10h a 14h i 16h a 19 h. i diumenge de 10h a 14h. Antologia positiva de Castelló d’Empúries (1998-2023) és una exposició més que recomanable per tant aprofiteu aquests últims dies per anar-la a veure.

MÉS NOTÍCIES:

         

NO ET PERDIS:

TAMBÉ ET POT INTERESSAR