REGIDORES-Montse Mindan 29/03/2023

Mitjà

Articles relacionats (per etiqueta)

  • LA CUINA DE CAN PEBROTS Suquet de gat del cap de creus amb canana
  • L'Hora de Poder Sergi Morales Cap 5 Temp 2
  • Dues patents sanitàries del segle XVIII, per demostrar no tenir la pesta

    Dues patents sanitàries del segle XVIII, per demostrar no tenir la pesta


    .L’Arxiu Municipal de Roses presenta aquest mes des del seu servei digital El Document del Mes, dues patents de sanitat emeses per l’Ajuntament de Roses els anys 1765 i 1785. A la més antiga, hi consta que el patró Joan Soteras, de Blanes, i tres mariners, tots lliures de pesta, van arribar a Roses amb el llagut anomenat Sant Antoni de Padua i es dirigiren a continuació cap al port de Barcelona. La segona patent, de 12 de desembre de 1785, va ser emesa a favor del patró català Jaume Nogueras i els seus quatre mariners, que estaven embarcats al canari anomenat Sant Jaume. Per continuar el seu viatge marítim sense cap tipus de problema, les tripulacions necessitaven una patent sanitària que certifiqués que cap dels seus integrants no eren portadors de cap malaltia infecciosa. Si a l'arribada a un port les embarcacions no tenien aquest document, les autoritats de la vila els obligaven a passar una quarantena per evitar qualsevol transmissió de malalties a la població portuària que els acollia. Aquests documents pertanyents al Fons Carles Pàramo Ponsetí, són els únics testimonis coneguts d'aquesta pràctica a Roses.

  • Suspesa la mostra floral de SUF de la Fira de la rosa 2023

    Suspesa la mostra floral de SUF de la Fira de la rosa 2023


    L’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament informa que el concurs per al subministrament, disseny i execució de la composició floral i exposició de roses a l’edifici de la SUF inclosa a la programació de la Fira de la Rosa, ha quedat desert en no haver estat presentada per part de l’entitat adjudicatària la documentació requerida. Davant la impossibilitat d’adjudicar el servei, la mostra floral quedarà per tant anul·lada. La resta de mostres i activitats programades entre el 8 i l’11 de juny a la Fira de la rosa 2023, espectacles i animacions, mostres florals a la plaça de l’Església i al Mercat Municipal, catifes de flors de Corpus, tastets gastronòmics, còctels i concurs gastronòmic, es mantenen sense alteració.

  • En pocs dies entrarà en funcionament la nova passarel·la sobre la riera Ginjolers

    En pocs dies entrarà en funcionament la nova passarel·la sobre la riera Ginjolers


    L’obra inicialment es va adjudicar el 2021 però la pandèmia, va disparar el preus i l’empresa adjudicatària va desistir, després es va tornar a adjudicar i l’obra ha patit tota mena d’entrebancs, per fí aquesta setmana s’ha muntat la passera, que ha estat construïda en els tallers de l’empresa adjudicatària, al carrer Oslo, de la urbanització del Mas oliva de Roses, passarel·la que travessa la riera Ginjolers a l’alçada del carrer París. La nova instal·lació millorarà el pas de vianants entre la urbanització del Mas Oliva, la zona escolar i la resta del nucli urbà. L’espai comptarà amb balises que il·luminaran el paviment de la passera i la connexió amb les voreres adjacents es faran mitjançant un tram d’escala amb tres graons i rampes per a persones de mobilitat reduïda. En la projecció de la passarel·la s’han tingut en compte la no afectació a la llera de la riera i les cotes d’aigua necessàries segons l'estudi d'inundabilitat realitzat prèviament.

MUNICIPALS 28M

MÉS NOTÍCIES:

         

NO ET PERDIS:

TAMBÉ ET POT INTERESSAR